Bijles in Mirjams keuken


Herken je iets van wat hieronder staat, bij je kind?

Bewegelijk. Creatief. Moeite met de tafels leren. 

Het automatiseren komt nog niet op gang. Faalangst. Gevoelig voor sfeer en kritiek. De basis van het rekenen is nog niet stevig. Woorden worden nog niet goed opgeschreven. Thuis zie je een creatief kind en school ziet iets anders. Het tempo in rekenen kan hoger.

Gelukkig, rekenen en taal in de keuken bij juf Mirjam werkt. Het plezier in leren komt weer terug! Cijfers stijgen en het zelfvertrouwen groeit.

Past het schoolsysteem niet bij jouw kind?

Ik heb 26 jaar voor de klas gestaan en ik weet dat het is moeilijk voor een leerkracht om voor elk kind het juiste te bieden.

Scholen werken vaak vanuit de methode. Logisch want zo weet de leerkracht dat alle leerstof aan bod komt.

De leerkracht werkt met een grote groep kinderen en probeert er het beste van te maken.


Nu werk ik in mijn keuken met 6 kinderen. We hebben alle tijd om plezier te maken en om naar elkaar te luisteren. Kinderen ervaren de bijles als een gezellige middag. Door het plezier staan de kinderen open voor het leren. Kinderen voelen zich gezien. Ouders worden gehoord. De cijfers gaan omhoog op school. Kinderen krijgen zelfvertrouwen.

Heb je belangstelling? App me dan hebben we het snelste contact. Groet juf Mirjam

Hoe werkt de bijles in Mirjams keuken?

Jouw kind oefent de lesstof van de basisschool: spelling van woorden, de breuken, procenten, deelsommen, decimalen en de tafels leren we vele malen.


Tijdens activiteiten die passen bij zijn of haar interesse: koekjes bakken, voetballen, zagen, tekenen, muziek, pizza maken.


Dat geeft zelfvertrouwen!

Hoe groot is de groep? 

Max. 4 kinderen per groep.

Kan iedereen meedoen?

We starten met een intake gesprek. Zo leren we elkaar kennen. In dit gesprek kijk ik wat jouw kind al kan en of ik het nog wat leren kan. Daarna kijk ik of jouw kind in een groep past. Daarna hoor je of je kind wel of niet mee kan doen. 

De mier werkt graag samen.

Hij is handig en sterk.

Leg eens uit, waarom zo actief en bijzonder?

  • De hersenen worden door activiteiten geprikkeld en gaan open staan om iets te leren.
  • Tijdens het bewegen worden hersenen gestimuleerd de concentratie en ontspanning verhoogd, er ontstaat een optimale leersituatie.
  • Kleur en creativiteit maakt leren aantrekkelijk. Bijzondere dingen kunnen kinderen makkelijker onthouden.

Dit zijn echt heerlijke appjes om te onvangen:

¨Mirjam je raadt het nooit, mijn dochter had een 10!  De 10 is niet het belangrijkste, ze weet nu dat ze echt iets kan!¨

Voor welke leeftijd?

  • Kinderen in de basisschoolleeftijd.

Contact met de ouders?

Je krijgt na de les een app met film, foto en uitleg over de les. We houden kort contact, is er iets voorgevallen dan hoor ik dat graag. Is er iets dat geleerd moet worden die week, dan hoor ik dat ook graag. Ouders vinden het directe contact via de app fijn en genieten mee met alle leuke activiteiten. Ik hoor het graag als er mooie resultaten zijn behaald.

Bijles in Mirjams keuken

Wanneer?

Dinsdag

15:30 - 17:00 uur


Woensdag

15:30 - 17:00 uur


Vrijdag, 

15:30-17:00 uur


-----------------------

Ja ik wil die proefles!

Ter waarde van €16,50




-----------------------

Data ruilen?

Je kunt ruilen met een andere dag.

In overleg met de app

06 47094442

Huiswerkbegeleiding

Kinderen kunnen hun huiswerk of toets voor de komende tijd aan de keukentafel bespreken. Ouders of kinderen kunnen het huiswerk ruim van te voren, met een foto of vraag naar mij appen. Ik bereid 1 A4 per kind voor.

Hoe leren de kinderen?

  • De kinderen oefenen de tafel, breuken, procenten, metriek stelsel, topografie, spellingsregel, tijdens een activiteit:

    Bakken: meel mengen met boter, deeg maken. Het baksel gaat mee naar huis.

    Bewegen: bal schoppen, pijl gooien, dansen, boren.

    Tekenen: potlood, krijt, stiften, verf.

    Muziek: zingen, piano, gitaar. 
  • Tekenen van rekensommen, spellingsregel in eigen schetsboek en een eigen werkmap.