Weblog

Inschrijving 2020: herftsttraining

Weblog

Vandaag ben ik bezig met het het maken van een nieuwsbrief. Dat klinkt eenvoudig. Maar ik wil het gelijk goed aanpakken. Met Mailchimps maak ik een template aan en daarna volgen er heel wat uurtjes werk, want er moet een foto in, de tekst niet te lang, ik hou niet van lange mails, dus het moet vlot en overzichtelijk. Mijn handelsmerk is mijn speelsheid en mijn co creator die de mail nakeek, vond het veel te saai, dus dit filmpje bedacht. Alles is nieuw, ik had nooit gedacht een website te gaan maken, reclame voor mezelf maken...maar leren is leuk. Leren is mijn vak. Dansend leren.  Dus nu leren omgaan met Mailchimps 

Wat leuk, vrijdag is er nu ook een training

 

In augustus ga ik met Marja van The workshop in Houten organiseren :



  • een workshop kinderdans en na afloop zandschilderen en schilderen 



  • een workshop mindfulness en na afloop een activiteitencaroussel: kies maar! een miniposter maken, dansen, lezen of lekker wat mijmeren.

Dag allemaal, vanmorgen werd ik weer wakker met allerlei ideeën. Mijn denkhoofd was weer lekker bezig. Ik ging mijn gedachten in een boekje schrijven. Een tweede gewoonte geworden om in plaats van al die ideeën, mezelf uitputten in doen-doen-doen, het idee opschrijven en op een ander moment uitwerken.


Week 3 is om de dag bodysscan en de andere dag yoga.


Ik besloot te beginnen met Yoga, rustige eenvoudige oefeningen, zoals op je 2 benen staan, armen langzaam omhoog en buig voorzichtig naar rechts, voel je spieren in je armen, je balans in je benen...45 minten lang en ...helemaal weer terug in het de nieuwe stand: kalm, prettig. Fijn begin van de dag.

En al die geweldige plannen? Die wachten maar even.






 Nieuwsbrief maken 

  Mailchimps

  30  juni 2020



 Wakker met ideeën 

   Yoga 45 minuten en RUST

  14  juni 2020



Bij de opleiding van Eline Snel horen de de kindertraines de 8 weekse gedaan te hebben. Dat is een training voor volwassenen waarin je 8 weken elke zaterdagmorgen bij elkaar komt. Je doet in een groepje allerlei oefeningen en je praat kort over de afgelopen week. Thuis moet je elke dag 45 minuten de bodyscan doen en 15 minuten bewust ademen. 


Nou ja moeten....als je deze training gaat doen heb je meestal iets meegemaakt waardoor je gráág leert om jezelf te kalmeren. De één heeft moeite met zijn baas, de ander blijft maar schreeuwen tegen zijn kind en zo komt iedereen met een reden. Voordat je mee mag doen is er eerst een intake met de trainer, hier kun je je motivatie vertellen en hoor je over het dagelijkse huiswerk.


Dit weet je: 

Elke dag ga jij je brein trainen: 45 minuten en 15 minuten. Elke dag van je leven. 

Tenminste...als je een kalm brein wilt met overzichtelijke gedachten.


De 8 weekse had ik gedaan...in 2009, tweeduizend negen. En ja daar was een aanleiding voor, dat vertel ik een andere keer. 


Ik heb het boek van Jon Kabat-Zinn Handboek voor meditatief ontspannen, en benn vanaf 28 mei 2020 begonnen, geen enkele dag overgeslagen en nu 10 juni ben ik bijna in de derde week...


en ik word wakker en heb een energie! WAUW . Wil je nog meer voordelen horen? Ik heb me de afgelopen dagen kalmer gevoeld, ja ik was wel eens moe, maar dan vond ik het okay om me even terug te trekken, ik ging zelfs met de telefoon op bed en de koptelefoon op mijn oren naar Yvonne luisteren, mijn 8 weekse trainer, Yvonne van Iersel, Ik heb geen irritatie meer, nee? Nee helemaal geen irritaties meer. Geen plotselinge boze buien of ontevredenheid. Ik voel me fijn, rustig. En als het echt nodig is, dan neem ik de tijd en los het probleem op.


Ik weet 1 ding: ik blijf dit mijn hele leven doen, wakker worden, de koptelefoon op en luisteren naar Yvonne….ik ga vanmiddag maar eens een draadloze koptelefoon kopen, dat heb ik wel verdiend!



Yvonne van Iersel is een trainer die ik iedereen in Houten en omgeving zal aanraden, 

ze is te vinden op haar website    stresslooswerken .


Mijn brein de baas; wat een ellende

6 juni 2020

Black out

28/5/2020 \ Ik was om


Mijn gedachten en emoties kunnen alle kanten opspringen. Van hé ik ben zó blij! Naar onrust als kikkers in mijn hoofd die springen en kwaken. Mijn hoofd dat zegt: Doe Dit Doe Dat! En een klein stemmetje dat zegt...zo gaat het niet goed. Mijn eigen slavendrijver en mijn eigen grafgraver.


En dan zo moe zijn, zo moe, als het weerhuisje dat springt van de regen naar de zon en van de regen naar de zon. Om en om en om en om.


Ik vroeg me vaak af, waarom ik ze moe ben...nu weet ik waarom, ik denk veel te veel. Ik doe veel te veel en ik ben niet tevreden. Het is nooit goed en nooit klaar. Er moet iets veranderen. Ik was zo gemotiveerd. 


12 dagen 10 minuten stil zitten en bewust ademen, op instructie van  Yvonne van Iersel

https://www.stresslooswerken.nl/  Ze was zo aardig om me meditaties te sturen. En dagelijks 45 minuten de bodyscan, mijn hele lijf ontspannen, teen tot top.


En ineens was ik weer helder en kalm. Ik heb mijn eigen brein getraind. Dit ga ik in mijn leven toepassen net als ik elke dag 2x tandenpoets.  

Mijn brein is niet meer de baas. Mijn vrolijke, gevoelige brein.  Ik train hem. Elke dag. Ik wil niet meer piekeren, eindeloos malen, uit de band springen. 


Ik heb iets gevonden wat ik door ga geven. Als juf want eens een juf altijd een juf. En mijn kikker? Die kan nu heel goed zitten, luisteren, kijken en als het nodig is springen. 


Black out

28 mei 2020 Ik was om


Er moest iets veranderen.


Ik deed een dansopleiding voor peuters bij Yvonne Dingjan, 

https://peuterdans.nl/ en daar werd ik heel vrolijk en gemotiveerd van.

Peuters en dans, veel mooier bestaat niet. Maar mijn hoofd bleef malen. Ik wist niet eens wat er aan de hand was. Ik vond het toch leuk? Waarom kon ik dan iets simpels niet onhouden? En kreeg ik af en toe een black out in de les? Ditzelfde gebeurde bij de opleiding Taaldans Rekendans.

https://studioswing.nl/product/taaldans-rekendans/ Ik ging de AMT opleiding tot kindertrainer mindful teaching doen. 

https://www.elinesnel.com/agenda/amt-opleiding-tot-kindertrainer-5/


Zo serieus als ik kan zijn ben ik vanaf dag 1 gaan mediteren, want de trainer van kinderen moet zelf ook mindful zijn. Ik begon met 10 minuten stil zitten op een stoel met een app op de telefoon.  Ik ging lezen in het Handboek Meditatief ontspannen van Jon Kabat-Zinn. Hij geeft een stress reductie training aan mensen  in een ziekenhuis.


Ik las al snel dat mensen er zoveel aan hebben: 

het piekeren kunnen stoppen,

vriendelijk naar jezelf kijken,

beter kunnen concentreren,

geest en lichaam tot rust kunnen brengen,

emoties em gedachteprocessen kunnen benoemen en begrijpen. 


Ik was om, maakte een schema en ik ben nu 12 dagen bezig met 45 minuten bodyscan en 10 minuten bewust ademen. Ik voel  me soms nog steeds druk maar dan luister ik naar mijn lichaam en stop met waar ik mee bezig ben.  Ik ga mediteren, stilzitten op een stoel met de koptelefoon op mijn hoofd en daarna voel ik me kalm.

Een goede mindful juf. Ik kan de wereld aan.  Ik train mijn brein en ik vind het fijn.


 Wauw 

 45 minuten bodyscan

  10  juni 2020


   Wat een ellende 

    Mijn brein de baas

   6 juni 2020

  Black out

   Ik was om

  28 mei 2020