Wat is Dansend Leren?


Mijn missie:


kinderen iets meegeven voor het leven,

´Jij bent een geweldig mensenkind.´

Dansend Leren is samen en individueel.

Gezellig en zelfstandig en vooral veel aandacht voor jouw kind.

 

De interesse van jouw kind staat centraal. 


🤸 bewegen,

🧑‍🍳 bakken,

🖌 tekenen.


Ieder kind heeft een ander doel. Dat kan vanalles zijn:

🤩 de motivatie weer vinden om te gaan leren,

🎯 het oefenen van de leerstof,

🔢 strategie stap voor stap aanleren,

💝 ontspannen en blij leren.


* De groepen zijn klein. Met maximaal 4 kinderen.

* De les duurt 90 minuten: ruim tijd en ruim aandacht voor jouw kind.

* Ik werk met zoveel mogelijk biologische producten.

* Ik gebruik producten waarmee het doel van de les goed mee bereikt kan worden, bv de bakmixen van         Koopmans hebben een duidelijke werkbeschrijving, zo kunnen kinderen zelfstandig aan de slag.

* Ik gebruik roomboter en geen margarine.

* Sportmaterialen worden steeds vernieuwd en aangevuld.


Verandering

Humor en de leuke activiteiten doorbreken aangeleerde patronen. Na een les zie je meestal al verandering: ´Hé ik kan leren en de juf vindt mij echt de moeite waard.´ Dit is geen trucje, dit is zoals het is. Ik hou ontzettend veel van de kinderen en van de ouders.

Samen met jarenlange ervaring en mijn focus op 1 groep of 1 á 2 kinderen per dag lever ik speciale aandacht en leveren  we samen geweldige resultaten. 



Wat is Dansend Leren?

Dansend Leren heeft een unieke werkwijze.

Waar scholen en begeleiders uitgaan van de lesstof die geleerd moet worden,

ga ik uit van de interesse van jouw kind.


Dit was altijd mijn grote wens toen ik voor de klas stond en nu voer ik het uit in mijn praktijk.


Eigen keuze activiteit

Dat betekent dat er in de keuken 4 kinderen verschillende activiteiten doen. De één is aan het schilderen, de ander is aan het pannenkoeken bakken, één speelt met de kat en de ander speelt buiten.

Ondertussen ga ik langs elk kind en vraag wat het leren wil.


Wat wil je leren?

Soms komt er een toets Engels uit de tas, de andere keer wil een kind niks leren en ga ik op zoek naar de motivatie. Wat wil jouw kind graag bereiken? Wat is de interesse van jouw kind? Hoe gaat het nu met jouw kind?


Rekenen

Als jouw kind geen idee heeft begin ik met rekenen. Van ieder kind weet ik het rekenniveau en ik ken de rekenmethoden én de eisen van de Cito´s. Zo maak ik een rondje langs elk kind.


Ronde twee

De tweede ronde bestaat meestal uit het lezen van sommen: de redactiesommen op de computer. Samen werken we aan de leerstrategie en een ontspannen manier van het aanpakken van sommen.


Zelfstandig spelen

Zoals je nu al lezen kunt help ik je kind niet tijdens het verven, spelen of bakken. Dit doen de kinderen zelfstandig of ze helpen elkaar. De kinderen ervaren al heel snel dat ieder eigen aandacht bij mij krijgt. Ze zeggen dan ook tegen elkaar: ´Ze luistert toch niet, kom maar even hier.´

Uiteraard grijp ik in als het echt niet anders kan, maar meestal redden kinderen zich prima.